Otrohet

Ja, känsligt ämne för många. Även för mig. Jag har nolltolerans mot det. Aldrig är det tillåtet, under inga omständigheter. Gränsen för vad som är okej är ju självklart olika från person till person. Min gräns går vid puss på kinden. Det tycker jag är okej. Jag menar, det är så många hälsar. Men längre än så tycker jag inte det är okej. Jag har varit med om otrohet, och så dåligt jag mådde. Där efter har jag haft svårt att lita på killar. Det brukar vara så, att råkar man ut för det en gång, sitter det alltid kvar. Otrohet borde vara straffbart. Man vet mycket väl vad man ger sig in på när man går in i ett förhållande.
Sen om man vet att den man just tänker göra något med har flickvän, (jag antar att de flesta som läser är tjejer) så tjejer, tänk efter en extra gång. Jag menar, hur kul är det att vara den tjejen som förstör förhållanden. Själv har jag velat slå sönder och samman den tjejen jag vet om som nästan förstörde mitt förhållande. Men jag har lyckligtvis mer hyffs än så.
Sen att folk som varit otrogna hur många gånger som helst med flera och mot flera helt plötsligt tycker att hela jorden går under när någon gjort samma sak mot dem. Klart, det är inte kul att det händer någon. Men samtidigt, då kanske de förstår vad för smärta de har orsakat andra. JAg hade nog haft svårt att gå in i ett förhållande där jag vet att den adnra har varit otrogen innan. Kunde han mot henne, varför skulle hanitne kunna göra det mot mig då? Som sagt, känsligt ämne. Tänk efter en extra gång. Det kan förstöra så fruktansvärt mycket.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0