hurtful

ta ett par minuter innan du läser detta inlägget
och sätt på låten
hurtful - erik hassle
gjort det?
hoppas jag iaf
för då kommer det här inlägget
vara mycket lättare att förstå.

jag är vad man kan kalla en musikmänniska
dock helt omusikalisk och helt tondöv
jag kan varken spela eller sjunga
men ofta finner jag tröst i musiken
ibland hittar man låtar man kan lyssna på
gång på gång på gång på gång..
vissa låtar har bra musik
men texten är helt obetydelsefull
och det kan göra mig jätte irriterad
men någon gång kan man hitta en låt som hurtful

där texten är helt underbar

egentligen gillar jag inte själva musiken som spelas

men texten som han sjunger

den betyder så mycket, stämmer så bra

speciellt refrängen

"you don't know what you got untill you're missing it alot"
och som jag skrev i förra inlägget
så är det precis med mig
jag tar allt jag har förgivet, men när jag inte har det längre
inser jag vad jag verkligen hade..

samma sak med låten "if i were a boy - beyonce"
det träffar rätt in i hjärtat
det är precis som om någon dragit ur orden ur en
och gjort en låt av det
killar och tjejer är i så många fall olika med känslor
det finns vissa tjejer som inte känner hälften av vad hennes pojkvän gör
men ofta tvärtom
killar verkar mer nochalanta..
så nästa gång du sätter på en låt
även om du lyssnat på låten 50 gånger
sitt inte och säg att du tycker låten är jätte bra
utan att ha lyssnat på den på riktigt..



ciao bella/bello ;*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0