Moderkänsla

Mer och mer nu för tiden har jag börjat tänka på det där med barn. Jag har alltid sagt att jag vill vara en ung mamma. Vill vara typ 25 när jag får barn. Men alla andra säger, lev livet först. Barn har du resten av livet att ta hand om. Men är det mitt liv eller ert liv? Vill inte att mina barn ska bli föräldralösa när dom är 20. Nej, att vara gammal mamma är inget för mig. Men nyss satt jag och kollade på programmet "Livet på BB". Och jag lovar er tjejer, det är det bästa preventivmedlet som finns! Jag avskyr smärta, jag är extremt nålrädd. Så ryggmärgsbedövning är ju inte så stort val för mig.
Att vara gravid tycker jag verkar jättemysigt. Men att ligga där sen, känna de fruktansvärda verkarna, må illa och känna som att man ska skita på sig. Att bara veta att man ska pressa ut en ca 3 kg bebis. Åh hela jag ryser av bara tanken. Så ja, det får nog vänta ett par år till!


Kommentarer
Sanna

Ja de handlar ju inte bara om ålder, de beror ju på hela livssituationen. Ekonomi, sambo/man, boende etc. Är ju en fördel att ha ett fast jobb & utbildning om man ska kunna försörja ett barn, annars är man bara egoistisk om man skaffar barn bara att man man inte vill vara några år äldre. Att leva på en lön kommer man inte långt med, då får man tjäna riktigt bra. Bara några tankar kring de! Ha de bra

2010-09-03 @ 12:38:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0