Hästvett

Jag har blivit arg, skrikit, varit en riktig snorunge, ja allmänt otacksam. Men nu när jag har blivit äldre har jag insett hur glad jag verkligen är att mina föräldrar lärde mig de hästvett som de gjorde. Hästmänniskor vet vad uttrycket ponnyridning innebär. Och jag kan tala om för er som inte är det att det förknippas inte med något positivt. Det ser helt enkelt förjävligt ut och borde förbjudas enligt mig.
Tyvärr lär sig vissa ryttare aldrig bättre och "växer aldrig ur" ponnyridningen. Ingen har helt enkelt mage till dom att säga till dom att dom behöver ändra på sitt sätt. Eller misslyckas totalt på storhäst. Och jag kan säga, det är ett touchy ämne för många ryttare. Deras ridsätt. Ponnyridning brukar vara väldigt effektivt, men rent stilmässigt. NOT okey.
Men vi har väl alla rätt till våra åsikter. Jag sitter inte och säger att jag är något proffs eller rider snyggast av alla. Men jag "ponnyrider" definitivt inte! Det skulle min häst aldrig tillåta mig att göra, då hade han protesterat. Ingen vettig häst tillåter det, framför allt inte storhästar. Undantag finns självklart, men det är få. Så alltså, det gäller kortfattat. Dumpa ponnyridningen eller misslyckas. För hästen kommer säga f-you!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0