Drömmarnas land

Ja, jag har inget liv ju, så jag gör faktiskt inget ikväll. Så jag sitter och kollar hästnet. Fan asså, hade jag haft pengar så hade jag varit jätteduktig på ridning! Buh, älskar hästsporten. Det jag hatar med den är att den är pengakontrollerad. Har man pengar, så kan man lyckas inom ridsporten. Har man inte pengar, jag ska inte säga att det inte går. Men det är jävligt svårt. Så finns det många som har talang, men inga pengar. Som aldrig slår igenom för dom inte har råd. Och så finns de dem som glider på en räkmacka upp i toppen. Ett praktexempel på räkmacka är Prins Abdulla från något sånt oljeshejkland. Han har tagit sig upp i världstoppen på pengar.
Arg blir jag. Sitter och sliter dag in och dag ut, men vad fan får jag för det? Förhoppningsvis en nolla i en meter. KUL! Nej nu ska jag inte vara sån, jagh ar lärt mig att rida iaf. Mer än vad många kan säga. Säger inte att jag är världsbäst, verkligen inte. De finns dem som är betydligt bättre än vad jag är. Jag har inga speciella tävlingsmeriter. Men jag har kämpat mig upp från gruden och lärt mig att rida på riktigt. Dessutom är det roligare med unghästar! Men självklart hade jag ju inte tackat nej till en Färdig 1.40 häst med bra scoop och gång. Men let's face it. Dem pengarna har inte jag!..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0